Veel gestelde vragen online patiëntenomgeving – Huisartsenpraktijk Berghem – Berghem
Header afbeelding
Huisartsenpraktijk Berghem
Molenweg 2c 5351EV
Berghem

Veel gestelde vragen online patiëntenomgeving

Op deze pagina vind uw de meest voorkomende vragen met betrekking tot de Online Patiëntenomgeving. Staat uw vraag er onverhoopt niet tussen neem dan contact met ons via het contactformulier en stel via die weg uw vraag. Dan proberen wij u uiteraard zo spoedig mogelijk van een antwoord te voorzien.

1. Kan ik meerdere mensen koppelen aan één account?

Nee, helaas is dit niet mogelijk. Vanwege privacy regelgeving heeft iedere patiënt zijn/haar eigen account en dus ook eigen emailadres nodig. Dit geldt eventueel ook voor uw kinderen.

2. Ik heb me aangemeld, maar ben nog steeds niet gekoppeld?

Als u zich via de website heeft aangemeld voor de patiëntenomgeving moet deze nog door ons worden geaccepteerd. Hiervoor is het noodzakelijk dat wij controleren of u ook daadwerkelijk patiënt bij ons bent en dat u zichzelf heeft aangemeld hiervoor. Daarvoor is het in de meeste gevallen noodzakelijk om eerst telefonisch contact te hebben. De assistente neemt daarvoor contact met u op. Als het lang duurt mag u ook altijd zelf contact opnemen met de praktijk.

Als u zich op de praktijk laat aanmelden, dan ontvangt u een koppelingsverzoek per mail dat u zelf moet accepteren. Daarna kunt u direct gebruik maken van de patiëntenomgeving en/of de app.

3. Kan ik mijn kinderen ook aanmelden?

Ja, u kunt uw kinderen ook aanmelden. Daarvoor dient het kind een ‘eigen’ email adres te hebben, zie vraag 1. Ook is het zo dat dossiers van kinderen tot 16 jaar niet zichtbaar mogen zijn. U kunt het account van uw kind(eren) dus alleen gebruiken voor andere functionaliteiten in het portaal, zoals bijvoorbeeld het regelen van herhaalrecepten, een bericht (e-consult) sturen met een vraag over uw kind, of digitaal een afspraak inplannen voor uw kind.

4. Waarom kan ik niet alles inzien in mijn dossier?

U kunt uw volledige dossier bekijken en de afspraken bekijken die plaats hebben gevonden vanaf 1 juli 2020, alle notities die daarvoor zijn gemaakt in het dossier kunt u slechts beknopt terug vinden in uw dossier. Als u uw volledige dossier wilt inzien kunt u vragen om een digitaal afschrift (pdf) van uw dossier.

5. Waarom werken nog niet alle functies in de patiëntenomgeving?

Het invoeren van alle functies kost op de achtergrond veel tijd. Inmiddels zijn alle functionaliteiten van het systeem beschikbaar. Digitaal afspraken maken bevindt zich nu in de pilot fase, dus is nog bij een beperkt aantal huisartsen beschikbaar. Uiterlijk eind van het jaar zal deze functionaliteit voor alle huisartsen beschikbaar zijn. Mocht deze planning veranderen zullen we dat via de website communiceren.

6. Is er ook een app aanwezig van het systeem?

Ja zeker, deze app heet “Uw zorg Online” en kunt u gebruiken op al uw mobiele apparaten, u vind de app in uw AppStore. Meer informatie over de “Uw zorg Online”-app vindt u hier.